Onlangs enthousiast eigenaar geworden van deze autoradio. Wanneer ik er een DCC tape in stop wil hij afspelen maar lijkt niet te lukken, wil naar kant B, terug naar A, wil spoelen naar begin van songs, doet zoals beschreven enkele keren, schakelt uiteindelijk over naar tuner en begint eindeloos naar zenders te zoeken. Wie kent dit probleem?
Ik kan me niet herinneren of de DCC822 / DCC824 een “kaas tandwiel” heeft, dat mogelijk de oorzaak zou kunnen zijn. Maar omkeren van kant A naar kant B en terug is mogelijk een gevolg van weggevallen signaal van de tachometers op de opwikkel/afwikkelspoelen.
Maar aan de andere kant… Het eindeloos zoeken naar zenders klinkt als een ander probleem. Ik kan het mis hebben maar volgens mij was er een knopje op het frontpaneel (en de afstandsbediening) om zowel naar de volgende(vorige) track te spoelen, zowel als om de volgende(vorige) zender te zoeken. Wellicht denkt de controller dat die knop ingedrukt gehouden wordt?
En het hoeft niet in het frontpaneel te zitten. De afstandsbediening werkt met weerstandjes en de controller meet de spanning om te kijken welk(e) knopje(s) ingedrukt is/zijn, dus zelfs als je geen afstandsbediening hebt, kan het zijn dat een defect de spanning omhoog of omlaag trekt waardoor ie dus denkt dat je een knopje indrukt.
Verder herinner ik me dat mijn 824 behoorlijk stonk toen ik hem aan het museum doneerde, met de onmiskenbare vislucht van kapotte condensatoren. Hij deed het trouwens nog wel, min or meer. Dus condensatoren vervangen is een must, ook al ruikt die van jou wel lekker fris ![]()
Veel success!
===Jac